Don’t you dare give up on him

AsSalamualaikum.wbt


"Somewhere out there, there is a good man just as frustrated as you are that he hasn’t found you yet; be patient. He won’t give up on you...don’t you dare give up on him."
 -Mr. Amari Soul #ReflectionsOfAMan

Mendalam betul maksud kat atas ni...↑↑↑↑.. yes..aku pun fikir benda yang sama..bila tengah drive sorang-sorang mmg terfikir gak sapelah yang masih single n avaialble...hahahhaha.ada lagi ke yang single mingle ni ...rasa macam semua dah berpasang-pasang ..zaman la ni plak perempuan lebih ramai..lagi la susah nak jumpa lelaki yang single n available ni....aku rasa ramai girl2 luar sana ..berfikiran macam aku...

Memang bila usia dah makin meningkat feeling lonely tu tak boleh nak elak ..Alhamdulillah ,aku masih ada famili yang berdekatan ngan aku..at least masih ada tempat bergantung..balik rumah je masih ada makanan sedap terhidang ...so skang apa yang aku perlu buat ialah lebih banyak bersyukur dan bertenang ...tak yah nak fikir  apa yang kita takde ..cukuplah apa yang ada...pasti ada sebab kenapa kita tak diberi pasangan lagi kan...Sbb Allah lebih tau kita ni macamana...Dia mesti tau betapa kita takut kehilangan dan terluka hati ..Aku pasti Dia akan bagi bila mana kita benar2 bersedia dan perlukannya...
ramai girl yang aku jumpa especially kawan2 aku sendiri , semuanya org yg sangat2 independent ..kerja pun bagus2..pelajaran pun tinggi..rupa pun boleh tahan ...so faham2 la macamana kehendak dan keperluan mereka. Pendapat aku plak ,asal jumpa lelaki yang boleh buat aku dengar cakap dia ,boleh kawal sifat liar aku...boleh jaga makan pakai aku,,boleh bimbing aku ke jalan syurga..aku akan jaga dia macam raja jika dia melayan aku seperti permaisuri..hubungan antara dua manusia perlu banyak toleransi ,menerima kebaikan atau keburukan, bersedia dengan kekurangan dan kelebihan masing-masing..tapi paling penting MATANG..Matang pada aku means kau dah boleh berfikir tentang orang lain bukan penting kan diri..n aku rasa aku dah matang ..heheheheh...
 Apepun yang kau rasa saat ini, ketahuilah kau tak keseorangan ...pasti ade seseorang sedang melihat bulan , bintang dan langit yang sama tetapi berlainan tempat yang mungkin dekat ,mungkin juga jauh ...itu lebih baik daripada kau anggap kau berseorangan ...dan bersyukurlah kau tidak merasa sunyi walaupun kau tidak mempunyai pasangan ..jangan putus asa dengan Bahagia.

    Semoga hari2 kamu bahagia..ingatlah Bahagia akan kau rasa bila kau menerima apa yang kau ada sekarang ini. Lepaskan si dia yang bukan milikmu...atau si dia yang memang takkan jadi milikmu.








Ulasan

Catatan Popular