1 Muharram Detik Perjuangan..

1 muharram datang lagi.........alhamdulilah masih diberi umur yang panjang,harap anda semua x lupa untuk buat azam baru..umm..saya berharap tahun baru nie lebih baik dari sebelum nie,smg dapat keputusan pereksa yang cemerlang gemilang dan terbilang..Semoga dberi kesihatan dan fikiran yang baik untuk menjaga insan2 yang saya sayang.dulu masa sekolah ...dalam soklan pekse pendidikan Islam mesti ada kuo soklan ttg Penghijrahan Nabi Muhammad S.A.W...korang mesti masih ingatkan? so bila soklan camtu ditanya dalam pekse...saya akan menyanyi pelan2 lagu nasyid ni....heheh..kelakar lak ingat zaman2 sekolah dulu...lagu nie mmg saya akan ingat sampai bila2..jom2 nyanyi same2...(lagu ni mmg lagu sepanjang zaman..setuju?).ape2 pon Salam Maal Hijrah ye kawan2...sem0ga kamu semua berjaya di dunia akhirat..Apa yang penting sekali marilah kita bersama2 berusaha menjadi ummat Nabi yang lebih baik.

Satu Muharram Detik Permulaan
Perkiraan Tahun Islam Hijrah
Perpindahan Nabi dan Umat Isla
m
Dari Kota Makkah ke Kota Madinah

Atas Keyakinan dan Iman Yang Teguh
Kaum Muhajirin dan Ansar Bersatu
Rela Berkorban Harta dan Nyawa
Demi Menegakkan Islam Tercinta

Hijrah Itu Pengorbanan
Hijrah Itu Perjuangan
Hijrah Itu Persaudaraan
Hijrah Membentuk Perpaduan

Oleh Itu Mari Semua
Kita Sambut Maal Hijrah
Tingkatkan Semangat Tegakkan Syiar Islam
Untuk Sepanjang Zaman





THanks A Lot to Miss Aisya sbb bagi award comey n kecik ni...disertakan tag sekali..

Berikan satu nickname untuk pemberi award dan tag.
Aisya comey..


Ucapan untuk pemberi award.
Dengan kembang idung saya mengucapkan jutaan time kasih kat aisya comey sebab sudi bg award ni kat saya

List 6 of your fav. artist/band/group.
Mak Aih ramainya nak listkan..sebenarnya saya takde fav artist,,,saya minat muzik je..mana sedap didengar ..tula yg saya suka..hehhee..jgn marah


Last but not least Thanks juga kat miss in@ sbb bagi award ni kat saya..walaupun saya rasa award ni tak lawo saya tetap menerimanya ngan hati terbuka dan akan menepeknya(menampalnya) di blog saya..hehehhe(tak pueh hati la tu)


Peace..tak mo gaduh2 ye.

Ulasan

Hakim Zailan berkata…
dulu ske nyanyi lagu tu..haha..
skung da lupa lirik da..
Tanpa Nama berkata…
salam maal hijrah....smuge kite dgn azam bru yeyeyeyeyye
Tanpa Nama berkata…
http://nadey-nadeyslam.blogspot.com/2010/12/segmen-mari-masuk-blog-larian.html

umie di tagged....

buat tau bgus tok naik ranking....tp dpt ramai kwn2....naik trafik tok blog umie
Tuan Penasihat berkata…
salam....
Tn Penasihat tak umi tau.
baca sini kalau nak tau.
http://sayasalahka.blogspot.com/2010/12/blog-larian-cara-laju-meningkatkan.html
Unknown berkata…
wah, semoga kita berhijrah dari baik ke menjadi lebih baik...
AnakPakZohar berkata…
balas kunjungan laagi...^^
AnakPakZohar berkata…
balas kunjungan laagi...^^
Mra Mastura berkata…
salam maal hijrah walaupun da lepas :)

suke nyanyi lagu tu jugakk

and comel la award die XD

Catatan Popular