klik dulu baru tau....

Selasa, 29 Disember 2009

aduhai hutang...

Hutang...nape rasa sesak je dada ni bila teringat pasal hutang???dah nak masuk tahun baru ni banyak hutang belum di bayar lagi...hutang pose?hutang solat?hutang ngan kawan2 yg dah ilang kemana2 ntah?hutang ngan mak ayah..hutang janji ngan sape2 ntah...huhuhuhu...sangggup ke aku nak pikul sampai mati?..
mmg sukar nak jelas bila kita berhutang?time berhutang yakin bebenor je boleh bayor..bila dah mula berhutang rasa ketagih nak berhutang...tu la tabiat manusia...aku plg banyak hutang ngan Allah...tu yg plg aku takut tapi dah namanya manusia yg leka..aku ttp leka ngan duniawi..sampai bila nak macam ni?????sesok dada aku ...

nape takleh nak tdo ni?

otak aku ni ligat je memikirkan ape nak buat hr esok?dah siap plan nak g mana...hehhehee...banyak la ko punye plan umie..ntahape2 je...(setau aku..aku ni suka buat keje d saat akhir)cakap je nak buat itu ini tp sampai masanya haram tak buat....mmg susah nak lelapkan mata selagi otak tgh memikir ni..arghhhhhhhh!!!!!!

Aku Makhluk Perosak???

Kenapa aku di labelkan macam tu sekali????mmg dah sampai masanya 'benda' tu nak rosak..tapi kenapa kebanyakan 'benda' akan rosak bila aku yang menggunakannya...
nak kata tangan aku tak berbedung time kecik2 dulu..aku tanya mak aku confirm tangan aku berbedung....ape la nasibnya...
kebanyakannya rosak d tangan aku...sampaikan pagar kebun kawan tok aku pun roboh sbb aku...tp aku rasa mmg pagar dia dah uzur kot...dah mmg ptt ganti baru..nasibla kena ngan aku plak..

ape la malangnya d gelar makhluk perosak?cam ulat yg serang tanaman org je aku rasa...ape la diorg ni..hehehhehehe

cinta ke?

Aku ingin sekali mencintai seseorang kerana Allah..tanpa melihat rupanya..tanpa mengetahui apakah statusnya..tanpa memandang kekayaannya...Benarkah cinta sebegitu wujud??

Adakah hidup ku akan bahagia dengan mencintai org sebegitu?Hanya Allah yg tau ape yang tersirat..Kalaulah aku tau ape yang tersirat pastinya cerita hidup ku berbeza..Aku mmg mencintai seseorg..jauh di lubuk hatiku sentiasa berdoa agar Allah dekatkan aku dengannya..tapi dia semakin jauh..lalu aku mengandaikan dia bukan tercipta untuk ku..

Tetapi aku cuma hamba biasa,selalu terbit di fikiran untuk melawan takdir untuk buktikan yang aku juga mampu untuk memiliki cinta yang bukan untuk ku..
Ampunkan aku Ya Allah..

Dunia ini terlalu indah bagi ku..cinta juga datang dan pergi..dimanakag noktahnya??bilakah aku harus untuk berhenti mencari dan berhenti berharap??aku tahu akan sampai masanya..untuk aku bercinta lagi..

Dan engkau bukan milikku lagi ...pergilah sejauh yang mungkin..sampai aku tak bisa mengejar mu lagi...maafkan aku..aku tak mampu untuk mendoakan kebahagianmu kerana aku tau pasti doaku tak seikhlas mana...

Saya telah menyertainya..Anda bagaimana?