Lebih baik melupakan ...

I'm not myself anymore...segalanya berubah selepas aku mengenali dia...dia yang hadir di saat aku tiada kawan di sekeliling . .dia yang menjawab panggilan persahabatan di saat aku keseorangan ...dia yang ada menemani malam2 ku ..dia yang rajin menjawab segala pertanyaan ku ..dia yang bisa buat aku tertawa,tersenyum kadangkala menangis...dia yang ku anggap lebih daripada segalanya ..dia yang mengajar erti perasaan sayang ..dia yang memberi aku harapan untuk hidup sehari lagi ..dia yang mengejutkan aku drp lena...dia yang aku selalu doa dlm solatku...dia yg membuat ku bahagia walaupun hari2 yg kulalui mendung ...dia yang menjadi kan hari hujanku secerah mentari ...dia yg ku sanjung ...dia yang telah ku serah kunci kebahagianku...
Selepas beberapa tahun ,rupanya dia cuma pinjaman supaya aku tak kesunyian mengharungi hari yng lepas..Tuhan memang menyayangi aku ,disaat aku jatuh yg mana aku tidak yakin lagi untuk bangun..Dia mengenalkan aku dgn seseorang iaitu si dia...supaya aku terus kuat dan tabah ...sayangnya aku bukan tercipta untuknya...mengeluh panjang aku dengan aturan Tuhan. ..sehingga menepuk dadaku berkali2 supaya hilang rasa sakit yang tak nampak ini...aku kehilangannya disaat cinta hadir dlm hidup dia . Aku ingin berdoa untuk kebahagian dia ..tapi aku takut doaku x seikhlas mana . Aku x mampu untuk melepaskan dia pergi ... Maafkan aku , yang tak mampu buat kau bahagia..maafkan aku kerana tak pernah mencuba ..maafkan aku kerana tak mampu pergi daripada hidup kau..maafkan aku kerana masih ada disisi walau aku tahu kehadiran ku tak kau perlukan lagi...aku tetap akan setia disisi kau ..jangan ditanya kenapa? Kerana cinta memang tiada alasan. ..aku campak egoku ketepi waktu aku memilih untuk mengenali dirimu.
Sungguh aku mencuba untuk melupakanmu...sehingga aku sanggup berdoa kpd Tuhan agar segala ingatan ku padamu hilang ...sungguh aku cuba sedaya upaya untuk pergi ...sungguh aku ngin membenci dirimu. namun ,akhirnya ku sedar ...kau bukan pesalah dalam hidupku, kenapa aku harus melupakan insan terbaik dalam hidupku...kenapa aku membuat kau jahat dimata ku..kita cuma saling melengkapi ..saling mengisi ruang kesunyian..tiada apa yang salah tentang itu.
Beribu kemaafan untuk dia yang x bisa ku anggap kekasih, sahabat mahupun kawan...Dia berada ditempat yg istimewa dlm hatiku...dan jika sesiapa bertanya dimanakh dia berada didalam hati ku...Sungguh hanya Tuhan Yang tahu. Tuhan ,jagakan dirinya untukku..aku kan tetap disisimu ..sehingga sampai waktunya aku bisa melupakanmu.Ketahuilah ,kerana dirimu.. aku bukan lagi diriku. thanks

Ulasan

Catatan Popular