Aku suka makan kulat sisir.....

Kulat sisir atau kulat kerang-kredit gambar anakrantau.fotopages.com


salam ..



hari ni aku ada idea....aku nak cite pasal makan...korng tau tak ape yg ada kat gambar di atas tu ha??tu namanya kulat sisir...atau nama saintifiknya Schipyllum Commune..ntah nape nama saintifik susah sangat...aku cite sketla pasal kulat ni...kulat ni tumbuh selepas hujan pada pokok kayu mati...tapi kat pokok yang ade getah je la..cam pokok getah(rubber tree)...pokok mempelam...tu la pokok yang aku selalu tgk ade kulat ni tumbuh..
Actually dah lama gak aku cari kulat ni..kebelakangan ni takde lak org jual kulat ni kat pasar tani maupun pasar malam..ngidam aku nak makan kulat ni...hehhehe..aku bukan la perempuan mengandung yang mengidam k...hehehhehe.Untuk pengetahuan korg kulat ni sedap d masak gulai lemak cili api atau goreng berlada atau bercili..sedapnya hingga menjilat jari ngan pinggan korang..hehehehe...


Nape ko suka makan kulat ni umie?soklan yang bagus...dulu kan time aku kecik2 susah dah nak makan ayam..kat umah aku mmg ade bela ayam kampung..tapi akan d sembelih bila ade spesel day je cam hr raya pose..hr raya haji...kenduri tahlil ke...sedekah kat org masjid ke..so takde la makan ayam selalu...tak macam budak skang..bukak mata je nampak ayam mcD..tutup mata je bau ayam KFC..kira dah leh teka la bau ayam ape kat dapur...kat tepi jalan..hehhehehe..


Berbalik pada cite aku ngan kulat ni....disebabkan Ayah aku keje ngan Felda...yg ade kaitan kebun getah ni..so selalu la bawak balik kulat untuk dmasak oleh mak aku...mak aku plak selalu wat gulai lomak cili api atau goreng bercili...pergh..sedapnya...korang tau ape rasanya...aku rasa cam rasa ayam je...hehehhehe,,,korg tau kan rasa ayam camne????camtula rasanya...so aku tak kisah la sangat tak dapat makan ayam tu asalkan dapat makan kulat..hehehee...camtula citenya...so aku nak tunjuk kat korg pic kulat goreng bercili aku....jeng..jeng...jeng..jgn tanya aku resepinya....mmg SECRET...,,,gile kedekut ilmu..hahahahhaa..layan je la..



inilah dia kulat goreng bercili aku.

Sekian.

Ulasan

Tuah Anugerah. berkata…
sedapp tu... penah makn.. suka.

Catatan Popular